|
niedziela, 21 lutego 2010 r., godz: 10:03
W piątek Pogoń Szczecin SA poinformowała, że na kibiców od rundy wiosennej podczas meczów Portowców na stadionie im. Floriana Krygiera czekają spore zmiany.
Spowodowane one są wymogami licencyjnymi stawianymi przez PZPN. Szczeciński klub musi przez najbliższe miesiące przystosować zarówno wejścia na obiekt jak i dojście do samych trybun. Według nowego podziału teren stadionu został podzielony na sześć stref. Kontrowersje wśród kibiców wzbudza fakt, że w komunikacie napisano, że na sektory 3-14 będzie można dostać się tylko od ul. Witkiewicza i od parkingu na koronie stadionu. Oznaczałoby to, że kibice, którzy zakupią bilet w kasie od ul. Karłowicza na sektory 3-14 będą zmuszeni do udania się do wejścia przy ul. Witkiewicza co przy zamkniętej ul. Twardowskiego (ze względu na kibiców gości – dop. red.) stanowi istotne utrudnienie. O zmiany i utrudnienia dla fanów zapytaliśmy Konrada Szczawińskiego, dyrektor szczecińskiego klubu - Odnoszę wrażenie, że informacja podana przez Klub przez część kibiców została źle zinterpretowana bądź też niezbyt precyzyjny był przekaz w komunikacie. Klub w żadnym razie nie zamierza utrudniać kibicom dotarcie do sektorów. Dlatego też postaram się najprościej przedstawić, którą bramą na ulicy Karłowicza dotrzemy do poszczególnych sektorów – tłumaczy Konrad Szczawiński. I tak: - do strefy utworzonej z sektorów 15-18, wchodzimy bramą między kasami na ul. Karłowicza - do strefy utworzonej z sektorów 3-14, wchodzimy bramą na końcu ulicy Karłowicza ( obok budynku klubowego ), dalej parkingiem za budynkiem klubowym do bramy na koronie stadionu ( za sektorem 12 ) - do strefy VIP-RODZINNEJ, wchodzimy pierwszą bramą przed kasami na ul. Karłowicza - samochodem wjeżdżamy na parking na koronie stadionu tylko i wyłącznie od ul. Witkiewicza. Natomiast jeśli chodzi o wejście od strony ul. Witkiewicza do strefy sektorów 3-14 będzie możliwe bramą prowadzącą bezpośrednio na sektory jak i bramą na parking na koronie i dalej bramą na koronie (za sektorem 12) Drugą gorąco komentowaną sprawą jest fakt, że zarówno przed, w trakcie, jak i po meczu zamknięta ma zostać brama pomiędzy sektorami 14 i 15, co oznacza, że nie będzie możliwe przemieszczanie się pomiędzy strefą utworzoną przez sektory 3-14 a strefą sektorów 15-18. Takie rozwiązanie było już kilka razy praktykowane i spotkało się to z nerwowymi reakcjami części kibiców, którzy chcieli się poruszać po koronie stadionu. - Pojęcie brama jako element dzielący jest kwestią umowną, faktycznie w obecnej chwili jest w tym miejscu brama, którą można otworzyć ale w najbliższym czasie zostanie ona zastąpiona płotem dzielącym na stałe dotychczasową koronę stadionu – informuje dyrektor klubu. - Jest to pierwszy etap dostosowywania stadionu do wymogów licencyjnych obowiązujących w ligach zawodowych w przyszłym sezonie. W następnej kolejności będzie wykonanie większej ilości wejść od korony stadionu (w linii obecnego płotu zewnętrznego na koronie) i dalsze dzielenie korony poprzecznie. Działania te mają na celu przygotowanie stadionu do montażu kołowrotków w ilości zapewniającej komfort wejścia na sektory w krótkim czasie. Następnie chcemy przebudować ,,wąskie gardło” jakim jest wejście od ul. Witkiewicza poprzez likwidację płotu od strony parkingu. Poprzez takie działania doprowadzimy do sytuacji, że teren obecnego parkingu będzie nie będzie strefą zamkniętą imprezy masowej tylko ogólnodostępnym parkingiem. Podział na strefy to nie jedyne i ostatnie nowości jakie czekają na kibiców w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Zarówno w przypadku awansu Portowców do ekstraklasy i dalszej gry w I lidze szczeciński stadion czekają kolejne zmiany mające na celu przystosowanie obiektu do wymogów licencyjnych. - Zgodnie z Ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. oraz wymogami licencyjnymi na sezon 2010/2011 dla lig zawodowych, Klub zobowiązany jest do wprowadzenia systemu identyfikacji kibiców. Wszelkie zmiany na stadionie służą dostosowaniu obiektu do wprowadzenia tego systemu. System identyfikacji oraz system wejścia na poszczególne sektory stadionu mają w zamyśle władz PZPN tworzyć jedną spójna całość, dlatego też niezbędne jest rozpoczęcie prac dostosowawczych na stadionie już teraz – zapowiada Konrad Szczawiński. PZPN przed każdym z klubów ekstraklasy i I ligi stawia takie same warunki niezbędne do otrzymania licencji. Jak wiadomo w miastach, gdzie są lub buduje się nowe stadiony o spełnienie warunków jest o wiele łatwiej. Budowane są one z myślą o bezpieczeństwie i komforcie wszystkich kibiców w trakcie imprezy masowej. Wysłużony stadion przy ul. Twardowskiego w obliczu przeciągających się decyzji o budowie nowego obiektu trzeba przystosować zgodnie z przepisami i już można stwierdzić, że jest to dużo trudniejsze i musi spowodować utrudnienia dla kibiców. foto: PogonOnline.pl/Cob źródło: PogonOnline.pl/Jarosław Stępski js
Komentarze służą do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi.
Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników. Zastrzegamy sobie jednak prawo do usuwania, modyfikowania wybranych komentarzy. |
2000 - 2025 | © Pogoń On-Line |
design by: ruben | redakcja | współpraca | ochrona prywatności | |||||